poniedziałek, 17 października 2011

Dukanowe ciasto jogurtowe z polewą czekoladową

Jeśli najdzie Was ochota na coś słodkiego a jesteście obecnie na diecie, to polecam pyszne ciasto jogurtowe z polewą typu nutella.

Przepis zaczerpnęłąm od użytkownika pysiamn z Wizaż Smaczny. Oto link do jej innych przepisów: http://wizaz.pl/kulinaria/profil.php?uid=105150

Kto by pomyślał, że na diecie można jeść takie pyszności...


Składniki na ciasto:
- jajka 3 szt.
- jogurt naturalny 150g
- słodzik do pieczenia 2 łyżeczki (ja dałam zwykły ok. 30-35 rozgniecionych tabletek)
- mąka kukurydziana 4 łyżki
- proszek do pieczenia 2 łyżeczki
- aromat do ciast ok. 2 krople - ja dałam pomarańczowy


Białka ubić.  Żółtka zmiksować z jogurtem, proszkiem, mąką kukurydzianą i słodzikiem. Połączyć wszystko razem delikatnie mieszając. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenie. Ja użyłam keksówki.

Piec w temperaturze 180*C ok. 40 min.

Po wystygnięciu można posmarować dietetyczną "nutellą" (przepis również od pysiamn).

Nutella:
- 1 łyżka kakao
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- słodzik - ilość zależna od upodobań - ja dałam ok. 6-7 rozgniecionych tabletek słodziku.

Kakao wymieszać ze słodzikiem. Dodać jogurt i mieszać jak na kogel-mogel. Posmarować ciasto.

Z racji dużej ilości mąki kukurydzianej - ciasto powinno nam starczyć na 4 dni :-(


Smacznego!

3 komentarze:

  1. jejku nastepna co mi smaka robi na noc, ale bymz jadła az mi slinka leci, cos slodkiego cos z czekolada, ech nie dobra ty

    OdpowiedzUsuń
  2. ale można jeść bez wyrzutów sumienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam ciasta z mąki kukurydzianej, ale wygląda kusząco ^^

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...