środa, 20 marca 2013

amerykańskie naleśniki z filmu "Przepis na życie"

Witam.
Dawno, oj dawno nie było tutaj przepisu. Dziś mam dla Was przepis na pyszne, puszyste, bardzo delikatne i rozpływające się w ustach amerykańskie naleśniki. Przepis pochodzi z filmu "Przepis na życie". Ja lekko zmodyfikowałam go dodając cukier, bo wydawało mi się, że bez tego składnika ciasto byłoby nijakie.

Potrzebujemy na ok. 13 szt. małych naleśników:
- 3 jajka,
- 0,5 szkl. mąki,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- więcej niż 0,5 szkl. mleka,
- 3 łyżki cukru,
- szczypta soli,
- 1 jabłko - może być też gruszka, ananas, brzoskwinia, maliny itp.
Najpierw przygotowałam owoce - u mnie średniej wielkości jabłko. Oskrobałam i pocięłam cienkie plastry wzdłóż całego jabłka a część z pestkami wycięłam małym kieliszkiem.

Oddzielamy żółtka od białek.

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli.

Do żółtek dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, mleko, cukier i wszystko miksujemy. Całość łączymy z białkami i delikatnie mieszamy łyżką. Konsystencja jest lekka i puszysta.
Naleśniki najlepiej smażyć na specjalnej patelni z wgłębieniami do naleśników. Ja takiej nie posiadam, więc starałam się wylewać dosyć małe krążki. 
Gdy brzegi lekko się zarumienią, kładziemy owoce i przewracamy na drugą stronę. Chwilę podsmażamy i gotowe!
Można lekko posypać cukrem pudrem.
 Trzeba uważać podczas przewracania placków na patelni ponieważ ciasto jest dosyć lejące.
Naprawdę polecam, poniewaź naleśniki rozpływają się w ustach! Od razu mówię, żebyście najlepiej podwoiły składniki, aby starczyło dla wszystkich łasuchów ;)
Pozdrawiam :*

36 komentarzy:

  1. Mmmm lubię jabłka w cieście <3
    Niestety moi faceci nie, więc muszę obejść się smakiem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu na takie coś z jabłkami mówi się racuchy :D Wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racuchy to co innego ;) a te są hamerykańskie naleśniki ;)

      Usuń
    2. Mi tez z racuchami sie skojarzylo- podobnie smakuje ?? Bo jak nie to przetestuje, jak tak to nie dla mnie ;)
      Ja uwielbiam tradycyjne nalesniki <3<3<3 dzis wlasnie zrobie z owocami :)

      Usuń
    3. nie smakują jak racuchy, bo nie są z drożdżami ;) spróbuj Tonia są świetne!

      Usuń
  3. Moja mamusia czasami takie robi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie się na nie mówi poprostu "Jabłka w cieście" :D Mmm dawno nie jadłam swoją drogą :P

    OdpowiedzUsuń
  5. średnio przyswajam tego typu rzeczy, po prostu po paru gryzach jest mi najzwyczajniej w świecie mdło,ale przyznam, że te prezentują się na prawdę smacznie i wzrokiem wpałaszowałam je w całości ;d
    mama mojej przyjaciółki kiedy zrobiła podobne, niestety się nie załapałam chociaż na degustację ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają przepysznie! Kojarzą mi się z dzieciństwem- babcia mi takie serwowała jak byłam mała ;) Na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. boze ale mi smaka teraz zrobilas :) napewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię z jabłkami, w ogóle nie potrzeba mi nic w środku ;) ale wyglądają apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm... szkoda, że nie mogę jeść takich rzeczy ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja robię coś podobnego, ale w cieście drożdżowym i smażę tak jak pączki, w głębokim tłuszczu. Baaardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To bardziej na racuchy wygląda :) hehe Ja jednak wolę standardowe amerykańskie pancakes :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny przepis, ja zawsze robiłamze startymi jabłkami, ale te wyglądają ciekawiej. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mhmmmm muszę je zrobić. Ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają przepysznie, ale jako osoba będąca na diecie, mogę sobie tylko popatrzeć :)).

    OdpowiedzUsuń
  15. podrzuć mi kilka bez owoców :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no coś Ty! zaraz był pusty talerz :D

      Usuń
    2. a nei możesz zrobić więcej? chora jestem :( zlituj się nade mną :D

      Usuń
    3. moja babcia robiła dziś tradycyjne racuszki - podrzucić Ci trochę? :)

      Usuń
  16. wyglada przepysznie, chetnie kiedys skorzystam z tego przepisu:>

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają przepysznie :) Ja niestety na diecie jestem od paru miesięcy, więc raczej ich nie wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. wyglądaja cudnie, zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. aa lubię ;D są przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super przepis. I to jabłko ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja się zastanawiałam jak się robi takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mmm... Wyglądają apetcznie :)

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...