wtorek, 17 marca 2015

Pyszne, szybkie i zdrowe danie - krem z pomidorów!

Hej Kochani!
Dziś chciałam Wam pokazać bardzo prosty przepis na pyszne danie - krem z pomidorów. Danie proste, bo tylko takie dania znajdziecie na moim blogu. Nie wiem, czy pamiętacie, ale adres i nazwa mojego bloga jeszcze 3 lata temu to "Prosto o wszystkim" ;) Przepis pochodzi z mojego notesu ze zdrowymi posiłkami :D Swego czasu namiętnie i intensywnie zapełniałam go, więc teraz mogę czerpać pomysły na jedzonko. Krem z pomidorów jadałam/jadam jako podwieczorek, ale po dodaniu np. brązowego ryżu może spokojnie robić za obiad. Jest mega prosty w przygotowaniu, bo potrzebujemy tylko kilku składników! Zapraszam!
Potrzebujemy (składniki dla 2 osób):
- 4 duże pomidory,
- 1 łyżka oliwy z oliwek,
- 1 mała cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- sól, pieprz,
- 0,5 szklanki wody,
- 2 łyżki jogurtu naturalnego (po 1 do talerza),
- dodatkowo świeża bazylia (u mnie zamrożona).
Cebulkę i czosnek dusimy ok. 3 minuty na rozgrzanej oliwie. Dodajemy pokrojone i obrane ze skórki pomidory. Można je sparzyć we wrzątku, aby łatwiej się obierało, ale gdy robię to na szybko, nie czekam na zagotowanie wody, tylko obieram je cieniutko ostrym nożykiem. Całość doprawiamy solą i pieprzem. Poddusić aż pomidory lekko zmiękną. Wszystko zmiksować w blenderze, malakserze, mikserze lub czymś podobnym i dodać 0,5 szklanki wody (może być wrzątek lub chłodna woda). Dodać jogurt oraz bazylię. Gotowe!
Zupa-krem jest kwaskowata, ale jogurt naturalny dodaje jej delikatności. Gdy pierwszy raz spróbowałam tej zupy, robiłam ją później kolejno przez 4 dni :D Oczywiście najlepsza będzie ze świeżymi pomidorkami prosto z krzaka, więc z utęsknieniem czekam na te chwile ;) Polecam, bo jest pyszna a jej zrobienie zajmuje niewiele czasu.
Pozdrawiam :*

13 komentarzy:

  1. Brzmi tak smacznie, że z pewnością spróbuję jak tylko wyhoduje swoje pomidory. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poczekam na pomidorki z ogrodu i będzie pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wszystko co pomidorowe, więc muszę spróbować mniaam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam ostatnio. :) A na wczoraj i dzisiaj mam krem z brokułów. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupy-kremy są dla mnie najlepsze na świecie. Dzięki za prosty przepis, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smaczne, ale dla mnie dania z pomidorów są wręcz niejadalne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności :) muszę coś podobnego wyczarować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie jadłam, wygląda pysznie, muszę wypróbować przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...