środa, 2 września 2015

Dbamy o ciało - pielęgnacja skóry suchej

Hej Kochani!
Zdrowa i piękna skóra wymaga odpowiednio przemyślanej pielęgnacji każdego dnia a nawilżona i zdrowa skóra jest wizytówką każdej zadbanej kobiety. Warto więc o nią dbać codziennie, aby cieszyć się jej zdrowym i młodym wyglądem na dłużej. Dziś napiszę Wam kilka zdań na temat pielęgnacji skóry suchej oraz przedstawię dwa produkty do pielęgnacji skóry suchej i wrażliwej. Zapraszam!
Każda kobieta marzy o gładkiej i pięknej skórze. Niestety w miarę upływu czasu a nawet w wyniku nieodpowiedniej pielęgnacji, skóra staje się sucha i zniszczona. Odpowiednia pielęgnacja, przeznaczona do skóry suchej, pomoże przywrócić jej zdrowy wygląd.
Cera sucha jest cienka, bardzo delikatna i należy traktować ją odpowiednio. Skórą taka może piec, możemy czuć jej swędzenie, nie mówiąc już o widocznie wysuszonym naskórku... Skóra taka jest również matowa, szorstka, ma nierówny koloryt. Pozbawiona płaszcza lipidowego jest podatna na podrażnienia i uczulenie. Pielęgnacja skóry suchej powinna być oparta na stosowaniu specjalnych kosmetyków, przeznaczonych do skóry suchej i wrażliwej. 
Pielęgnując skórę problematyczną, dbajmy o nią już na poziomie kąpieli. Balsamy i mleczka nawilżające stanowią podstawę takiej pielęgnacji. Nie zapomnijmy również (od czasu do czasu) o olejkach i serach. Kosmetyki do skóry suchej powinny zawierać mocznik, lipidy, kwas hialuronowy, ceramidy, oleje i woski roślinne - to składniki nawilżające i tłuszczowe, które pomogą nam w pielęgnacji skóry suchej. W czasie kąpieli, przynajmniej raz w tygodniu, warto wykonać delikatny peeling, który usunie martwe komórki naskórka, dzięki czemu nasze nawilżające kosmetyki będą się lepiej wchłaniały. 
Oprócz kosmetyków, które z pewnością przyniosą nam ukojenie, warto nawilżać naszą skórę od wewnątrz. I to nieważne, czy jest sucha, czy normalna. Dlatego pamiętajmy o codziennym piciu wody - to podstawa! Niestety, pielęgnacja skóry suchej to konieczność i musimy pamiętać o niej codziennie a ona odwdzięczy nam się pięknym i zdrowym wyglądem :)
W pielęgnacji skóry suchej, która szczególnie po kąpielach słonecznych potrzebuje nawilżenia, wspomagałam się mydłem oraz żelem pod prysznic Sanex Dermo Sensitive, przeznaczonych do skóry wrażliwej. Mydłem myłam najczęściej same dłonie, chociaż do mycia ciała też go używałam (a najczęściej używała go Wiki :). Kupując mydełko do rąk nigdy nie zwracałam uwagi na jego przeznaczenie, czy jakość. A przecież dłonie też bywają przesuszone. Mydełko bardzo dokładnie myje ciało, w kontakcie z mokrą skórą daje przyjemny i kremowy film. Ma bardzo przyjemny świeży i delikatny zapach. Nie pozostawia na skórze efektu ściągnięcia.

Żel zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, bo nie spodziewałam się po nim jakichś spektakularnych efektów. Ma bardzo gęstą, kremową konsystencję. W kontakcie ze strumieniem wody (użyty zamiast płynu do kąpieli) daje bardzo treściwą pianę. Do mycia ciała używam myjki i w tym przypadku piana jest bardzo przyjemna i gęsta. Po kąpieli nie czułam swędzenie ani pieczenia, co czasem zdarzało się po drogeryjnych żelach pod prysznic. Pachnie identycznie jak mydełko. Skóra po kąpieli nie jest sucha, jest natomiast dobrze nawilżona i przyjemna w dotyku.

Produkty Sanex wkroczyły szturmem na polski rynek i skutecznie podbiły serca Polek. Ja do tej pory stawiałam tej firmie opór i dopiero te dwa produkty są pierwszymi używanymi przeze mnie! Żel kupiłam ostatnio w Rossmannie na niecałe 7zł w promocji, więc z pewnością skuszę się na pozostałe wersje. Jeśli chcecie, możecie podejrzeć aktualne promocje/gazetki w Rossmannie tutaj i tutaj.
Znacie produkty Sanex? Które lubicie najbardziej?
Pozdrawiam :*

5 komentarzy:

  1. Koniecznie będę musiała wypróbować bo po wakacjach moja skóra wręcz woła o nawilżenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie znam :) chyba bym sie z nim polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też mam skórę suchą, nigdy wcześniej nie spotkałam się z marką Sanex

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...