wtorek, 29 września 2015

Trichogram - zbadaj co dolega Twoim włosom!

Hej Kochani!
Trichogram - pewnie zastanawiacie się co to jest i do czego służy? Zainteresowałam się tym tematem zupełnie przypadkowo, ale po wnikliwym zbadaniu tematu sama zastanawiam się nad przeprowadzeniem badania trichogramem, które powinno dać odpowiedź na wiele nurtujących mnie pytań. Dla tych, co kompletnie nie wiedzą "z czym to się je" - to mikroskopowe badanie włosów głowy w celu ustalenia przyczyn ich wypadania. Zainteresowane włosomaniaczki zapraszam do dalszej części postu, w której dowiecie się jak wygląda badanie, co nam da, ile kosztuje i gdzie je wykonać :)

Badanie trichogramem ma na celu zbadanie przyczyn wypadania włosów, z którym boryka się wiele osób (w tym ja) oraz ogólną ocenę stanu włosów. Samo badanie jest bezbolesne, ale aby je wykonać potrzebne będzie ok. 100 włosów razem z cebulkami z różnej części głowy. W tym celu wyrywa się je, więc to może być troszkę niekomfortowe. Spokojnie, włosy w tym miejscu odrosną :) Oceniane są mieszki włosowe oraz łodygi włosa. Co ciekawe - trichogram to najstarsza i najskuteczniejsza metoda badania stanu włosów głowy..

Kiedy powinniśmy poddać się badaniu? Na głowie znajduje się nawet do 150 tys. włosów a dziennie wypada ich nawet do 100. Jest to zjawisko całkiem naturalne, gdyż na ich miejsce wyrastają nowe włosy. Gdy dziennie wypada nam znacząco więcej niż 100 włosów lub gdy nie odrastają one prawidłowo, mówimy już o nadmiernym wypadaniu włosów. Takie badanie wskazane jest również w przypadku łysienia u kobiet w każdym wieku, czy u kobie w ciąży.
źródło
Kiedy już zdecydujemy się na poddanie badaniem trichogramem (prawidłowa nazwa to trichorhizogram), najpierw musimy udać się do dermatologa, który zbada skórę głowy oraz da skierowanie na dalsze badania, również te trichogramem.

Jak przygotować się do badania? Tutaj tez musimy uważać na kilka kwestii. Włosów nie należy myć na 3 dni przed wyrwaniem cebulek u lekarza. Nie można również w tym czasie stosować innych kosmetyków do włosów jak lakier, odżywka, pianka. Jeśli farbujemy włosy, musimy poczekać aż odrost będzie miał długość przynajmniej 2cm. 

Co da badanie? Na wyniki trzeba czekać ok. tygodnia. Dzięki badaniu trychoskopem specjalista określi stan zdeformowania cebulek oraz w jakiej fazie wzrostu znajduje się dana cebulka. Jeżeli podczas badania okaże się, że 15% cebulek znajduje się w fazie obumarcia, mamy do czynienia z łysieniem... Jeżeli cebulki włosów okażą się zdeformowane może to świadczyć o łysieniu androgenowym, problemie z niedokrwistością, czy stresie i niezdrowym trybie życia. Wynik pozwoli ustalić przyczyny wypadania włosów i dobrać najlepszą metodę leczenia - leczenie ogólne, miejscowe, dieta, mezoterapia itp.

Badanie trichogramem kosztuje w granicach od 90zł do 200zł i można je wykonać w wyspecjalizowanych klinikach, klinikach medycyny estetycznej czy centrach medycznych zajmujących się leczeniem łysienia i mikropigmentacją. Na stronie tourmedica.pl możecie podejrzeć, które kliniki wykonują zabieg trichogramem a nawet umówić się z lekarzem na wizytę.
 
Z wypadaniem włosów borykam się nie od dziś. Niestety po ciąży wypadanie to nasiliło się i jakoś nie chce przestać... Stosowałam już wiele produktów od wcierek, serum po suplementy diety w tabletkach, kolagen w płynie czy śmierdzący naturalny kolagen w tabletkach. Efekty jakieś były, ale po pewnym czasie wszystko wróciło do "normy" i tak w kółko. Temat badania włosów głowy trichogramem bardzo mnie zaciekawił, ze względu na moje włosowe problemy. Ciekawi mnie, jakie podłoże ma moje wypadanie włosów, dlatego w przeciągu kilku miesięcy mam zamiar poddać się takiemu badaniu. Może w końcu włos mi z głowy nie spadnie ;)

Jestem ciekawa jak Wy zapatrujecie się na badanie włosów trichogramem? Założę się, że niejedna z moich czytelniczek ma ten sam problem co ja... Co sądzicie o takim badaniu?
Pozdrawiam :*

6 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że włosy nie mogą być farbowane do tego badania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba umówie się na taka wizytę, jak obecna kuracja mi nie pomoże

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam w klubie wypadajacych wlosow :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się zainteresować tym badaniem bo włosy wypadają tak nadmiernie że nie daje rady ich zbierać a są w całym domu wszędzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się zastanawiam właśnie nad takim badaniem bo moje włosy lecą jak szalone :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Postanowiłam się wybrać na takie badanie, muszę tylko znaleźć chwilkę... :-)

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...