piątek, 29 marca 2013

Ale babka!

Witam.
Przygotowania świąteczne idą pełną parą. Pewnie u Was też panuje świąteczne zamieszanie? ;)
Dziś upiekłam swoją pierwszą w życiu babkę cytrynową i oczywiście z tegoż to powodu chciałam tym faktem pochwalić się :D

Składniki:
- 4 duże jaja,
- 1 szkl. mąki pszennej,
- 1 szkl. cukru,
- 0,5 szkl. mąki ziemniaczanej,
- 200g stopionej margaryny,
- starta skórka z jednej cytryny,
- sok z jednej małej cytryny,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 cukier waniliowy.
Zaczynamy!
Rozpuścić margarynę i pozostawić do ostygnięcia.
Jaja (całe) ubić z cukrem i cukrem waniliowym na gładką masę.
Dodać mąkę pszenną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia.
Dodać ostygniętą margarynę, sok oraz skórkę z cytryny i delikatnie wymieszać.

Ciasto wyłożyć do formy na babkę (u mnie duża forma) wysmarowanej masłem oraz posypanej kaszą manną.

Piec w 180*C przez ok. 45 minut.
Lukier:
Zagotować w rondelku 2 łyżki kwaśnej śmietany. Do gotującej śmietany dodać sok z cytryny oraz szklankę cukru pudru - wszystko wymieszać tak, aby nie było grudek.
Gdy lukier wystygnie i ładnie zgęstnieje polewamy nim ostudzoną babkę.
Gotowe!
Babka wyszła palce lizać!
A Wy pieczecie babki?
Pozdrawiam :*

25 komentarzy:

  1. Wygląda super, pewnie w smaku również jest niczego sobie:) Ja nie piekłam jeszcze żadnej baby i na razie nie mam w planach. Może kiedyś zbiorę się w sobie i wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie wygląda :) u mnie w piekarniku babka marmurkowa się piecze a na swoja kolej czeka właśnie cytrynowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka wygląda ślicznie i bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda smakowicie i chętnie bym przetestowała przepis, ale nie mam formy :/ może w przyszłym roku się dorobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie! My w tym roku kupiliśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam mniam :) U mnie właśnie się piecze sernik i jabłecznik, babkę mamy ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale smakowicie wygląda :)
    Ja dzisiaj robiłam 3 Bita, a wcześniej babkę z piwem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pyszności :) Ja właśnie idę coś podziałać w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie babka już gotowa!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też dziś upiekłam i też cytrynową :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam babkę cytrynową :) Ja co prawda świąt nie obchodzę, ale upiekłam sobie urodzinowy sernik :D

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nigdy jeszcze babki nie piekłam, ale narobiłaś chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo smacznie :) O wiele lepiej niż te babki ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna! Ja Ci nic nie polecę, ponieważ jestem mistrzem zakalców ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja się nie moge zabrać do swoich baba

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda świetnie :D u mnie dopiero dzisiaj pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. tak ja robię baby z tym ze ja olej do swojej dodaje zamiast margaryny :P ale równie pyszna i wilgotna nawet następnego dnia :P

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie dwie baby już są, jeszcze blok i jakieś ciacho z budyńkiem i krówką ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robię identyczną, tylko bez lukru

    OdpowiedzUsuń

KOMENTUJ. NIE OBRAŻAJ!
Nie toleruję agresji, chamstwa i wulgaryzmów!
Komentarze o takim charakterze będą usuwane.

Website Translator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...